Telefontid i hjemmetjenester og rehabiliteringEnhet for hjemmetjenester og rehabilitering innfører telefontid. På ukedager er telefonen åpen 12.30-14.00 og 18.00-19.00. Lørdager, søndager og helligdager er det telefontid kl. 12.30 - 13.30. Både du som mottar tjenester og pårørende kan ringe i de oppgitte tidsrommene. Utenfor telefontiden benyttes digital innbyggerdialog som kommunikasjonsform med tjenesten. Hva er digital innbyggerdialog? Digital innbyggerdialog, eller Digihelse, er en løsning for å holde oversikt på avtaler du har og en mulighet for å kommunisere digitalt med helsetjenesten via meldinger på www.helsenorge.no. Du som mottar helsetjenester kan bruke Digihelse. Pårørende kan også bruke tjenesten på vegne av deg. På Digihelse kan du: sende og motta meldinger fra helse– og omsorgstjenesten se avtaler om hjemmebesøk og avbestille besøk få varsler om utførte hjemmebesøk på tekstmeldinger eller e-post Du får svar på meldingene innen 3 virkedager. DigiHelse er ingen akutt tjeneste, ved akutte hendelser ring 113. Alt på ett sted Helsenorge.no er alltid åpen Her kan du sende meldinger til oss i tjenestene i Grimstad kommune Meldingene blir lagret, slik at du har oversikt over alle meldinger mellom deg og oss. Du kan få varsel på SMS eller e-post når du har fått en ny melding på helsenorge.no. I kalenderen kan du se avtalene dine og du kan avbestille de du ikke trenger. Du kan gi andre fullmakt slik at de kan hjelpe deg med å bruke www.helsenorge.no. Fullmakt tildeles inne på siden. Mer informasjon om innlogging og bruk på nettsidene til Helsenorge.no