Telefontid i hjemmetjenester og rehabilitering

Enhet for hjemmetjenester og rehabilitering innfører telefontid. På ukedager er telefonen åpen 12.30-14.00 og 18.00-19.00. Lørdager, søndager og helligdager er det telefontid kl. 12.30 - 13.30.

Både du som mottar tjenester og pårørende kan ringe i de oppgitte tidsrommene. Utenfor telefontiden benyttes digital innbyggerdialog som kommunikasjonsform med tjenesten.

Hva er digital innbyggerdialog?

Digital innbyggerdialog, eller Digihelse, er en løsning for å holde oversikt på avtaler du har og en mulighet for å kommunisere digitalt med helsetjenesten via meldinger på www.helsenorge.no.

Du som mottar helsetjenester kan bruke Digihelse. Pårørende kan også bruke tjenesten på vegne av deg.

På Digihelse kan du:

  • sende og motta meldinger fra helse– og omsorgstjenesten
  • se avtaler om hjemmebesøk og avbestille besøk
  • få varsler om utførte hjemmebesøk på tekstmeldinger eller e-post

Du får svar på meldingene innen 3 virkedager.
DigiHelse er ingen akutt tjeneste, ved akutte hendelser ring 113.

Alt på ett sted

  • Helsenorge.no er alltid åpen
    Her kan du sende meldinger til oss i tjenestene i Grimstad kommune
  • Meldingene blir lagret, slik at du har oversikt over alle meldinger mellom deg og oss. Du kan få varsel på SMS eller e-post når du har fått en ny melding på helsenorge.no.
  • I kalenderen kan du se avtalene dine og du kan avbestille de du ikke trenger.
  • Du kan gi andre fullmakt slik at de kan hjelpe deg med å bruke www.helsenorge.no. Fullmakt tildeles inne på siden.

Mer informasjon om innlogging og bruk på nettsidene til Helsenorge.no