Inviterer ungdomsforeldre til ICDP-veiledning

Å være foreldre til ungdommer er både spennende og utfordrende. Nå inviterer Grimstad kommune til gratis ICDP-veiledning i gruppe for ungdomsforeldre.

Far og sønn (sønnen er i ungdomsskolealder) sitter og ser på hverandre og prater - Klikk for stort bilde

Her vil deltakerne dele erfaringer med andre, om det som er bra og også om det som kan være utfordrende med å være foreldre til ungdommer.

I ungdomstiden skal ungdommene forberede seg på «den voksne verden». De unge skal løsrive seg, og bli selvstendige, og utvikle seg til å bli ansvarlige voksne med egne holdninger og meninger. Samtidig er ungdommen sårbar, tankene spinner, og følelsene stormer.

Grimstad kommune inviterer nå ungdomsforeldre til ICDP-opplæring, der de vil få mange nyttige tips. Kursdager er tirsdager fra klokka 16.30 til 18.30. Veiledningen går over seks samlinger.

Av hensyn til de andre gruppemedlemmene, og for at du selv skal få noe ut av å delta i ICDP-gruppen, er det viktig at du prioriterer å komme på alle samlingene dersom du blir tildelt plass.

Kursholdere er Erlend Refstie som er familieterapeut ved Grimstad familiesenter og Cathrine Engemyr Eide som er helsesykepleier ved Fevik ungdomsskole.

Kursdager

• 5. mars
  • 12. mars
  • 19. mars
  • 2. april
  • 9. april
  • 16. april

Tid: Klokken 16.30-18.30
Sted: «Gamlebygget» på Dømmesmoen (Fjæreveien 30, Grimstad)

Frist for påmelding: Søndag 3. mars.

Har du spørsmål eller vil du melde deg på?

Kontakt Cathrine Engemyr Eide
E-post: Cathrine.Engemyr.Eide@grimstad.kommune.no

Mer informasjon om ICDP finner du på nettsiden til Grimstad kommune.