Trygghetsalarm

Hvem kan søke om trygghetsalarm?

Eldre, funksjonshemmede eller andre brukergrupper som har behov for akutt helsehjelp kan søke om trygghetsalarm. 
 

Hva er trygghetsalarm?

En trygghetsalarm skaper trygghet hos bruker og det er større mulighet for at bruker kan bo lenger hjemme. Alarmen kobles til telefonnettet og går direkte til sentralen på brannstasjonen. Bruker bærer ”smykket” til alarmen på seg. Ved alarm melder brannstasjonen ifra til hjemmetjenesten som reiser hjem til brukeren. Hjemmetjenesten har nøkkel og kan derfor komme inn selv om brukeren ikke er i stand til å åpne døra selv.
 

Søk om trygghetsalarm

Søknad

Dersom du har spørsmål om trygghetsalarm, kan du ringe kommunens sentralbord og spørre etter bestillerenheten.

Hva koster det?

Priser fra 1/1-20178
Type tjeneste Pris per måned
Trygghetsalarm for dem som bor hjemme 412,-
Trygghetsalarm for dem som bor i heldøgns omsorgsbolig på Frivolltun 345,-

 

Fant du det du lette etter?

Kontaktinfo

Telefon: 37 25 03 00
Sentralbordet er åpent kl 9-15
Torsdager kl 9-17

Besøksadresse
Arendalsveien 23
4876 Grimstad
Se Arendalsveien 23 i kart

Postadresse
Postboks 123
4891 Grimstad

E-post
postmottak@grimstad.kommune.no