Kyststien er nå offisielt åpnet

Onsdag 18. oktober markerte Friluftsrådet Sør og Grimstad kommune at kyststien nå er merket fra Arendal grense til Lillesand grense. Denne dagen var det offisiell åpning på Groos.

Beate Skretting og Arne Thomassen ved siden av et av skiltene for kyststien.  - Klikk for stort bildeBeate Skretting og Arne Thomassen var på plass under den offisielle åpningen av kyststien på Groos.

Under åpningen var det formell åpning og snorklipping ved ordfører Beate Skretting og fylkesordfører Arne Thomassen. Bålpannene var tent og det ble servert varm kakao og popkorn. Skoleklasser og barnehager i nærheten var spesielt invitert til å delta.

Arbeidet med den 67 kilometer lange kyststien har pågått i 2022 og 2023, og er et spleiselag mellom Grimstad kommune, Agder fylkeskommune og Friluftsrådet Sør, samt en jubileumsgave fra Sparebankstiftelsen SR-bank.

Merkingen av stien kan være mangelfull enkelte steder. Årsaken til dette er at grunneier ikke har tillatt merking eller ikke har svart etter gjentatte henvendelser. Disse tilfellene trenger politisk avklarering, og vil bli fulgt opp neste år.

Et nytt oppdatert kart over kyststien kommer snart.