Pårørendeundersøkelse i helsesektoren

Grimstad kommune gjennomfører i disse dager en pårørendeundersøkelse. Dette gjør kommunen for å forbedre sitt pårørendesamarbeid.

Pårørendeundersøkelsen i Grimstad kommune er nå i gang.

Grimstad kommune ønsker å forbedre sitt pårørendesamarbeid, og første steg er da å kartlegge hvilke utfordringer pårørende står i, og få innspill fra pårørende hvordan pårørendesamarbeidet kan bli bedre.

Enhet omsorgssentre, enhet habilitering, enhet hjemmetjeneste og rehabilitering, samt enhet psykisk helse og rus er enhetene som er med på undersøkelsen. Hovedpårørende til tjenestemottakere vil motta SMS med spørreskjema.

Det er også mulig å besvare pårørendeundersøkelsen på papir. Hovedpårørende kan  ta kontakt med avdelingsleder for å få utlevert spørreskjema på papir.

Kommunen hadde forrige undersøkelse i 2021. Spørreskjemaene er utarbeidet av Bedre kommune. Ved å bruke standard-undersøkelser kan kommunen sammenligne resultatene opp mot andre kommuner.

Spørreskjema besvares anonymt.