Trenger møbler til flyktningene

Har du noen møbler stående som du ikke bruker lenger? Da vil Jobbsentralen gjerne høre fra deg, slik at flyktningene som kommer hit kan få dem.

To personer bærer inn et skap i en bil - Klikk for stort bildeKacper og Benn i Jobbsentralen er to av dem som kjører ut møbler til flyktningboliger.

Grimstad kommune har de siste årene tatt imot mange flyktninger, mye på grunn av krigen i Ukraina. Gjennom denne perioden har Grimstads innbyggere vært rause og gitt møbler, som de selv ikke har hatt behov for lenger. Møblene har blitt gitt til flyktningene som har kommet hit. Nå er det igjen et stort behov for møbler, kanskje du kan bidra?

Betydningsfullt

Alle flyktninger som bosettes i Grimstad får oppfølging av Kvalifiseringstjenesten, NAV, flyktninghelsetjenesten og andre aktuelle aktører. Likevel er det flere ting frivillige organisasjoner, lag, foreninger, enkeltpersoner og andre kan bidra med.

Noe av det du kan bidra med er møbler. Har du en gammel sofa eller et spisebord stående, som du ikke trenger lenger, ja, så er dette noe Jobbsentralen gjerne vil ha.

– Vi ønsker igjen å fri til Grimstads innbyggere, og håper at det er noen der ute som kan avse noen gamle møbler som de ikke lenger bruker til oss. Møblene kommer til god nytte for våre nye grimstadborgere, sier Tor-Erik Austenaa, som er avdelingsleder i Jobbsentralen. Det er Jobbsentralen som tar imot møblene, og som leverer dem ut til flyktning-boligene.

Mottak i Terje Løvås vei 2

To menn bærer en sofa inn i en bil. - Klikk for stort bildeRune og Ole i Jobbsentralen er glade for sofaen de har fått. Akkurat nå er det sofaer/sofagrupper, sofabord og lenestoler som trengs mest.

Noen møbeltyper er det ekstra behov for i disse dager.

– Vi trenger særlig sofaer/sofagrupper, sofabord og lenestoler nå, sier Austenaa. Andre ting de blir glade for er kjøkkenmøbler, spisestuemøbler, TV-bord, nattbord, kommoder, tepper, lamper, duker, dekorative boller og skåler.

Det er Grimstad kommune, i regi av Jobbsentralen og Kvalifiseringstjenesten, som organiserer mottak av møbler og utstyr som blir gitt til flyktningene.

Har du møbler du kunne tenke deg å gi til noen som trenger det sårt, kan du levere dem til mottaket som er i gamle Tønnevoldskogen barnehage i Terje Løvås vei 2. Der er det folk som tar imot møblene hver hverdag mellom klokka 08.30 og 15.30.

Har du spørsmål kan du ringe telefon 91 00 51 60, eller sende en e-post til jobbsentralen@grimstad.kommune.no