Vaksinekontoret har flyttet

Grimstad koronasenter i Løkengården er historie. Nå får du koronavaksine og influensavaksine på Brannstasjonen legesenter, nærmere bestemt på det helt nye vaksinekontoret der.

Første dag med vaksinering på det nye vaksinekontoret er torsdag 2. februar, og Gunnar Ødegaard, som er sykepleier og vaksinekoordinator, tror det blir bra.

-Jeg vet helt ærlig ikke hvorfor vi måtte flytte, men jeg tror det blir veldig bra å være her på Brannstasjonen legesenter. For min del er det veldig hyggelig med mer selskap, som jeg jo får her, og så er det nok litt finere og triveligere her også, sier han.

Flytting for andre gang

I februar 2021 ble det opprettet vaksinestasjon i den gamle gymsalen på Fjære barneskole. I mars i fjor flyttet de derfra, da det ble opprettet koronasenter i Løkengården. Der har de også satt influensavaksiner de siste månedene. Nå flytter vaksinestasjonen altså inn på Brannstasjonen legesenter. Ødegaard ser at det fremdeles er et behov.

-Det var nærmere 300 som fikk vaksine i desember, og det har også vært en del etter jul, selv om vi har sett en markant økning i smitte etter jul, og det derfor har kommet færre for å vaksinere seg. Det er absolutt ikke for sent å vaksinere seg, og det anbefales å få det gjort, sier vaksinekoordinatoren.

Forhåndsbestilling

Alle som ønsker vaksine, kan få det på vaksinekontoret på Brannstasjonen legesenter. Koronavaksine er gratis, influensavaksine koster 200 kroner. De som tilhører Kulturhuset Legesenter kan få influensavaksinen der.

Du må nå bestille time på forhånd for å få vaksine.

-Bestilling av time gjør du enten ved å ringe Brannstasjonen legesenter, eller ved å sende en mail til vaksinekontoret, påpeker Gunnar Ødegaard.

Det vil bli gitt koronavaksiner og influensavaksiner hver torsdag i tidsrommet 08.00-11.30 og 12.30-14.30.

Per nå får de som skal ta reisevaksiner dette på Dømmesmoen, men fra 16. februar vil også dette tilbudet bli å finne på vaksinekontoret på Brannstasjonen legesenter.

For mer informasjon om koronavaksine og influensavaksine, sjekk kommunens hjemmesider.

Koronavaksine - Grimstad kommune

Influensavaksine - Grimstad kommune